
De Burgemeester van Roijensingel en een deel van de Emmawijk wordt anders ingericht en opgenomen in de Singel van Zwolle. Het wordt een gebied waar meer ruimte en rust komt voor wandelaars en fietsers. Daarbij wordt het een 30 kilometerzone
De Burgemeester van Roijensingel wordt op gelijke wijze ingericht als de Kop van Assendorp en sluit daardoor naadloos op elkaar aan. Er komen bredere voetpaden voor meer wandelruimte, de rijbanen voor auto's worden smaller waardoor het verkeer rustiger wordt. De maximumsnelheid gaat omlaag naar 30 kilometer per uur en er komen klinkers in plaats van asfalt, wat weer beter past bij het historische karakter van de Zwolse binnenstad. De kruispunten bij Emmawijk, Park Eekhout, de Stationsweg en Stadkamer worden anders ingericht. Zo komt de historische uitstraling beter terug en ontstaan plekken om even te zitten of elkaar te ontmoeten. Verkeer van rechts krijgt daar straks voorrang. Er komt meer groen en een vlonder bij de Stadkamer om de waterkant beter te beleven. Het half verhard pad langs de gracht vervangt de stoeptegels. En het stuk tussen de Nieuwe Havenbrug en het kruispunt Eekwal en Potgietersingel krijgt ook bredere voetpaden en dus een smallere weg.




