Veel zwemmers hadden getraind voor de Cityswim van zaterdag. Maar deze gaat niet door.
De organisatie zegt: ''Helaas is de waterkwaliteit niet binnen de door ons gesteld grenzen door de extreme weersomstandigheden, waardoor het niet verantwoord is om zaterdag in de gracht te zwemmen. Wij hopen in september toch voor de 10e keer de gracht in te gaan, hierover zullen wij zo snel mogelijk meer informatie delen.''