Joris van Hittersum en Charleen van der Vechte timmeren met Brillant Orange flink aan de weg

Charleen van der Vechte en Joris van Hittersum van Brillant Orange
Charleen van der Vechte en Joris van Hittersum van Brillant Orange
Foto: Brillant Orange

Strategische merkenbouwer Brillant Orange verovert Nederland. Vernieuwend, vol ambitie en knettersuccesvol, zeg men zelf. Oprichter Joris van Hittersum ziet het managementteam uitgebreid met Charleen van der Vechte om het bureau verder te laten groeien.

Joris van Hittersum (IQ-Media) startte Brilliant Orange vlak voor de coronacrisis en pakte de zaken anders aan dan tot dan toe gold in de marketingwereld. ”Er wordt te snel gedacht in campagnes, terwijl het juist gaat om de juiste basis van een bedrijf. Het gaat om mensen, cultuur en identiteit. Een heldere visie, waarbij iedereen in de organisatie weet waar het merk voor staat en naartoe wilt gaan. Dat zien wij als de essentiële basis. Pas als dat klopt, kun je met de creatieve uitwerking aan de slag.”

Sinds enige tijd is Charleen van der Vechte het managementteam komen versterken. Zij hielp The Post in Zwolle groeien van vier naar 25 mensen en gaat nu aan de slag om Brillant Orange verder uit te bouwen. The Post is de bedenker van bingemarketing. Charleen van der Vechte: ”Daarmee groeiden we uit tot één van de beste contentmarketingbureaus van Nederland. Voor mij een geweldige reis, maar aan alles voelde ik dat het tijd was voor een nieuw avontuur. Ik had zin om weer iets op te bouwen, maar dit keer wil ik aan de voorkant aan de knoppen draaien. Ik vond bij Brilliant Orange de perfecte match.”

Tweeënhalf jaar na de oprichting is het Zwolse bureau al strategisch partner van grote namen als Boels Rental, Landstede, PEC Zwolle en Novon Schoonmaak. Joris van Hittersum zegt: “We zijn steengoed in bouwen van karaktervolle merken, om ze vervolgens tot leven te laten komen. Dit doen we vanuit onze eigen methodiek, onze Brand Tactics. Met de komst van Charleen hebben we dit nog verder aangescherpt. Met name op tactisch niveau, in de doorvertaling van merk naar marketing.”

Nog geen tweeënhalf jaar oud is Brilliant Orange, maar door het enthousiaste team, de slimme keuzes en steengoede eigen methodiek, zijn ze hard op weg om hun doelen waar te maken. Vol energie naar de toekomst!

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Cookieinstellingen