Albert Heijn heeft een petitie aan de broek die is gestart door bezorgers die pinnen aan deur willen behouden om online bestellingen te betalen. De supermarktketen komt met vooraf afrekenen.
Pinnen aan de deur afschaffen 'betekent minder klantvriendelijkheid en het uitsluiten van bepaalde klantgroepen, wat niet past in een inclusieve samenleving,' aldus het protest van de bezorgers. Ook klanten lieten op sociale media al hun ongenoegen blijken over de beleidswijziging van AH. De bezorgers vrezen minder klandizie en een verslechtering van de klantgerichtheid. Op de website van Albert Heijn is er overigens nog geen informatie over te vinden: klanten worden momenteel persoonlijk gewaarschuwd.
Klanten zijn niet allemaal ontevreden. 'Je betaalt niet van tevoren. Je reserveert boodschappen, kunt tot een dag van tevoren aanpassen, er wordt geleverd, het statiegeld verrekend, en aan het einde van de dag wordt het verschuldigde bedrag afgeschreven,' legt één van hen uit. 'Je moest sowieso al online bestellen. Je koppelt nu één keer je bankrekening en vervolgens hoef je nooit meer iets te doen. Mijn eerste reactie was ook ‘moet dat nu, wat een gezeik’, maar achteraf is het echt wel super handig,' schrijft een ander op X.