Nieuwe app voor sneller contact hulpdiensten

De nieuwe app voor contact met hulpdiensten
Foto: Politie Nederland

De politie heeft een nieuwe app voor contact met de meldkamer van de politie, brandweer en ambulancedienst. Ook voor mensen die de Nederlandse of Engelse taal niet machtig zijn is de app geschikt.

Wie de app downloadt kan daarin persoonlijke kenmerken aangeven. Deze kenmerken worden dan bij een melding meegestuurd aan de meldkamer, zodat de centralisten beter en sneller kunnen helpen. De app is een aanvullende manier om de hulpdiensten te bereiken. Via 112NL krijgen gebruikers contact met een meldkamer en start de centralist indien noodzakelijk een chatgesprek. Ook kunnen gebruikers aangeven in welke taal ze willen communiceren. De app kent een vertaalfunctie met 109 talen, die ook tijdens het chatten kan worden gebruikt.

App wordt nog uitgebreid

De applicatie deelt automatisch de locatie van de gebruiker met de meldkamer. Op basis van de ervaringen wordt de app nog verder doorontwikkeld. In de toekomst wordt hij uitgebreid met het meesturen van beeld en videomateriaal en een ik-kan-niet-praten-knop.

De app is beschikbaar in de bekende appstores.

Reacties

X

Meld je nu aan voor onze nieuwsbrief
Aanmelden

Cookieinstellingen