Na een zomer verbouwen was het maandag 8 september zover! Het Deltion College opende, in samenwerking met Wibra, een compleet nieuw praktijklokaal voor zijn studenten Retail. En niet zomaar een praktijklokaal, maar een heus Wibra-lokaal. Een plek waar studenten kunnen leren, ontdekken en relevante retailervaring op kunnen doen.
Het nieuwe praktijklokaal is een échte Wibra-winkel, compleet met producten, schappen en originele prijskaartjes. Hier leren studenten door te doen. Denk hierbij aan het maken van schappenplannen, acties bedenken en producten zo aantrekkelijk mogelijk presenteren. “Ik vind het fijn dat we nu echt kunnen oefenen in de praktijk. Zo hebben we niet alleen maar theorie op school.”, vertelt retailstudent Lian Poll.
Het assortiment in het praktijklokaal wordt elk half jaar vernieuwd. Zo blijft de praktijkomgeving altijd actueel en inspirerend. “Mbo’ers zijn onmisbaar voor de retailsector en vanuit Wibra vinden wij het belangrijk om bij te dragen aan hun opleiding en ontwikkeling. Dat houdt niet op bij de opening van dit mooie praktijklokaal. Ook gaan we gastlessen verzorgen en koppelen we schoolopdrachten van Deltion aan de praktijk. We staan open voor de waardevolle input van deze jonge generatie. Deze input kan ons helpen bij interne vraagstukken die spelen.”, zo vertelt Hester Boertje, Manager Learning & Development bij Wibra.
Bij zo’n mooi praktijklokaal hoort natuurlijk een feestelijke opening. Die begon met een welkomstwoord van Bas Duijsens (CEO Wibra) en Jaap Beernink (bestuurder Deltion). Retailstudenten kregen daarna de kans om al hun vragen te stellen aan Bas tijdens een Q&A. Tot slot werd het lokaal officieel geopend door beide heren.
Dit project is een mooi voorbeeld van hoe onderwijs en bedrijfsleven samen jong talent klaarstomen voor de toekomst. Deltion, INretail en Wibra laten zien wat er mogelijk is als je de handen ineenslaat.